DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Dostępność cyfrowa:

Szkoła Podstawowa nr 4 z klasami sportowymi im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.psp4pultusk.edu.pl. 

Data publikacji strony internetowej: 2010 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • zdjęcia na stronie nie posiadają napisów,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
  • strona nie posiada pętli indukcyjnej,
  • niepełna możliwość nawigacji przy użyciu klawiatury komputera.
     

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • niektóre filmy i zdjęcia zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Działania zastępcze:

  • do czasu wdrożenia rozwiązań systemowych na stronie w tym: napisów na filmach i napisów pod zdjęciami, braku plików dostępnych cyfrowo, braku odpowiedniej struktury nagłówkowej i nawigacyjnej oraz pętli indukcyjnej będzie realizowany na zapotrzebowanie złożone przez wnioskodawców

Oświadczenie Dyrektora Szkoły:

Strona BIP i wszystkie strony mobilne placówki będą systematycznie udoskonalane w celu pełnej dostępności cyfrowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  1. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Witold Maciąg - administrator strony, (w.maciąTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 23 692 10 95. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
  2. Placówka nie posiada osoby z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami niesłyszącymi lub niedosłyszącymi.
  3. Placówka posiada personel z uprawnieniami i umiejętnościami komunikowania się z osobami upośledzonymi umysłowo.
  4. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Opis dostępności w tym wejścia do budynków i przechodzenie przez obszar kontroli.
    Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 z klasami sportowymi im. Ireny Szewińskiej składa się z dwu obiektów połączonych łącznikiem. Pierwszy obiekt to czterokondygnacyjny budynek szkoły. Kondygnacje podzielone są funkcjonalnie. W suterenie szkoły znajdują się in.: wejście do szatni szkolnej, szatnie, pomieszczenia gospodarcze i pionowe ciągi komunikacyjne. Na parterze szkoły znajdują się m.in.: wejście główne do budynku szkoły, sekretariat szkoły, gabinet dyrektora szkoły, księgowość, stołówka szkolna, blok żywieniowy, klasopracownie, pomieszczenia administracyjne i pionowe ciągi komunikacyjne. Na pierwszym piętrze szkoły znajdują się m.in.: świetlica szkolna, klasopracownie, gabinety wicedyrektorów, pokój pedagoga szkolnego., pomieszczenia gospodarcze, pomieszczenia socjalne i pionowe ciągi komunikacyjne. Na drugim piętrze szkoły znajdują się klasopracownie, pokój nauczycielski, pomieszczenia gospodarcze i socjalne. Wejście główne do budynku Szkoły Podstawowej nr 4 z klasami sportowymi im. Ireny Szewińskiej w Pułtusku jest usytuowane od  ul. New Britain. Kierunki wejścia do obiektu zostały oznakowane. Główne wejście do obiektu szkoły zostało w trwały sposób oznakowane. Wejście główne do budynku jest zadaszone i wykonane z kilkunastu stopni schodowych bez platformy dla osób niepełnosprawnych. Każda z bram wjazdowych do obiektów szkoły posiada tablice informacyjne wskazujące drogi kierunkowe do obiektów i wejść. Przy głównym wejściu do budynku został ustanowiony punkt kontrolny, przy którym ustanowiony został stały dyżur zapewniający bezpieczeństwo, punkt informacyjny oraz umożliwienie udzielenia wsparcia asystenta osoby wymagającej szczególnego wsparcia.

    Drugi budynek szkoły to sala sportowa. Na zewnątrz budynku sali sportowej znajdują się dojścia, brama nr 1, platforma wjazdowa dla osoby wymagającej wsparcia. Do budynku sali sportowej prowadzą dwa wejścia. W budynku znajdują  się  m.in.: sala sportowa, sale ćwiczeń, zaplecze socjalne i pokój nauczycieli wychowania fizycznego.

    Oba budynki szkoły połączone są łącznikiem do którego dojścia zawierają bariery architektoniczne.

  1. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind i toalet dla osób niepełnosprawnych i dróg ewakuacyjnych.

W budynku szkoły korytarze, schody i balustrady schodów są zgodne z prawem budowlanym.
Budynki szkoły nie posiadają windy dla osób niepełnosprawnych. Szkoła w żadnym z obiektów nie posiada toalety dla osoby niepełnosprawnej. Przy każdym z wejść do szkoły zostały rozmieszczone tablice informacyjne i kierunkowe znaki informacyjne. Obiekty szkoły posiadają oznakowane drogi ewakuacyjne i oznakowane miejsca zbiórki. Obiekt sali sportowej posiada oświetlenie ewakuacyjne i awaryjne. Obiekt główny szkoły nie posiada oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego.

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni/platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W budynkach szkoły jest zamontowana jedna platforma wjazdowa pozwalająca     na wejście/wjazd do sali sportowej. W szkole nie ma zainstalowanych systemów komunikacji głosowej i pętli indukcyjnych.

  1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Szkoła posiada 35 miejsc parkingowych. Na parkingu szkoły znajdują się dwa miejsca wydzielone dla osoby niepełnosprawnej. Jedno miejsce parkingowe zostało wyznaczone na zapleczu bloku żywieniowego szkoły (brama wjazdowa nr 2). Drugie miejsce zostało wyznaczone na parkingu przed wejściem głównym do budynku szkoły. Istnieje możliwość ustalenia wsparcia przez asystenta osoby wymagającej wsparcia po kontakcie telefonicznym lub przywołaniu domofonem.

  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.

Dostępność organizacyjno-informacyjna:

  1. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza   języka migowego na miejscu   lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informacją należy zawrzeć.

Na terenie placówki jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego po uprzednim złożeniu wniosku. Ze względu na konieczność ustalenia terminu kontaktu z tłumaczem czas kontaktu ustalono na 72 godziny. Dodatkowo w przypadku zebrań z rodzicami jest możliwość zatrudnienia tłumacza z zewnątrz.

  1. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka Braille'a.

Na terenie placówki istnieje możliwość skorzystania z tłumacza usług języka Braille'a. Ze względu na fakt oczekiwania na tłumaczenie czas uzyskania odpowiedzi na złożony wniosek został odroczony do 72 godzin.

  1. Informacja o możliwości dostosowania treści i komunikacji dla osób wymagających szczególnego wsparcia.

Na terenie placówki zatrudnieni są specjaliści, którzy posiadają kwalifikacje i umiejętności sporządzania treści pozwalających skuteczne komunikowanie się z osobami z deficytami intelektualnymi.

  1. Transport osób wymagających szczególnego wsparcia.

Placówka nie posiada specjalistycznego samochodu osobowo-towarowy umożliwiającego przewóz osób wymagających szczególnego wsparcia. Podczas organizacji wycieczek autokarowych dobierany jest środek transportu pozwalający na ograniczenie barier komunikacyjnych i zmniejszenie wysiłku. Dobierając miejsca konsumpcji i noclegowe uwzględnia się potrzeby dostępności dla osób wymagających szczególnego wsparcia. Placówka zabezpiecza kadrę do opieki i transportu osób wymagających szczególnego wsparcia.

  1. Organizacja zajęć i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Szkoła zapewnia pełną wymaganą przepisami oświatowymi obsadę kadry, która w sposób systemowy i planowy zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Nad całokształtem działań dostosowawczych sprawuje nadzór Dyrektor Szkoły łącznie z Wicedyrektorami Szkoły.

Pierwsze wydanie oświadczenia Dyrektora Szkoły w zakresie dostępności:

  • Oświadczenie sporządzono dnia: 31.12.2020 r.
  • Deklarację sporządzono na podstawie audytu wewnętrznego przeprowadzonego przez koordynatora ds. dostępności.
  • Oświadczanie będzie podlegać min. raz do roku aktualizacji lub w sytuacji zmian w zakresie dostępności.